fbpx
Home » Anxietate, insomnie, nervozitate? Te ajută plantele!

Anxietate, insomnie, nervozitate? Te ajută plantele!

Autor: Angelica Ciltan
0 comentariu 83 vizualizari 8 minute timp estimat

În doze mici, stresul e benefic: te îndeamnă să acționezi, să te miști, să găsești soluții. Însă când stresul atinge cote prea mari, sănătatea și buna dispoziție au de suferit. Nervozitate, anxietate, insomnie… Sunt doar câteva dintre consecințele unei stări de stres prelungit. Sigur că un medic îți poate prescrie un tratament cu somnifere, anxiolitice sau sedative. Însă aceste medicamente au de cele mai multe ori efecte secundare neplăcute și, în plus, creează dependență. De ce să nu încerci înainte de toate remediile naturale, care au o acțiune mult mai blândă asupra sistemului nervos? Iată care plante te pot ajuta să-ți recapeți liniștea, calmul și buna dispoziție.

Anxietate

Stări de îngrijorare permanentă, teamă că se va întâmpla ceva rău, sentimente de frică fără o amenințare reală, fobii paralizante, atacuri de panică… Toate acestea trădează o anxietate patologică.

• Busuioc. Combate anxietatea, durerile de cap, insomniile de origine nervoasă, îmbunătățește memoria. Infuzia se prepară cu o linguriță de plantă la 100 ml apă clocotită. Lasă să infuzeze 10 minute, apoi strecoară. Bea câte o cană după fiecare masă principală.  

• Mentă. Reduce stresul și anxietatea și ne calmează, grație mentolului, un relaxant muscular natural. Infuzia se prepară cu o lingură de mentă la 250 ml apă fierbinte. Bea o cană seara, înainte de culcare. Atenție! Femeile însărcinate nu trebuie să bea acest ceai!

• Mușețel. Este o plantă înzestrată cu multe calități, dar efectele sale sedative și anxiolitice sunt mai puțin popularizate. Infuzia se prepară cu două lingurițe de plantă la 200 ml apă fiartă. Poți bea câte o cană de trei ori pe zi, ultima seara, cu o jumătate de oră înainte de culcare.

• Roiniță. Posedă efecte calmante și acționează direct asupra inimii și sistemului digestiv. Are acțiune sedativă, fiind un bun remediu împotriva tulburărilor de origine nervoasă: spasme intestinale și digestive, palpitații, emotivitate, anxietate, insomnie. Pune o linguriță de plantă uscată la 200 ml apă fierbinte. Acoperă vasul, lasă-l să stea 10 -15 minute, apoi strecoară. Bea de trei ori pe zi câte 1/3 pahar.

Nervozitate

Când tensiunile se acumulează în interiorul nostru, ne confruntăm cu schimbări bruște de dispoziție, ne pierdem cheful de a râde, ne scade entuziasmul, devenim triști, deprimați, nervoși, anxioși.

• Passiflora. Această plantă este un dar divin în civilizația noastră stresată și agitată, fiind un excelent calmant al sistemului nervos. Este eficientă în caz de angoasă, surmenaj, nervozitate, tulburări de somn. Infuzia se prepară cu o lingură de plantă la 250 ml apă clocotită. Se lasă să infuzeze 10 minute. Se bea o cană dimineața și una la culcare.

• Verbina. Calmează migrenele și nervozitatea, ajută la reglarea ciclului menstrual, tonifică circulația, stimulează digestia. Infuzia se prepară cu o linguriță de plantă la 200 ml apă clocotită. Se lasă să infuzeze 10 minute. Se beau 3 căni pe zi.

• Urzică moartă albă. Are acțiune sedativă. Este utilă în anxietate, stări depresive, insomnie, nervozitate. Se utilizează florile uscate. Infuzia se prepară din două lingurițe de plantă la 500 ml apă clocotită. Se lasă să infuzeze 10 minute, apoi se filtrează. Se beau 2-3 căni de infuzie pe zi, eventual îndulcită cu miere.

Insomnie

Te foiești în pat mai mult de 30 de minute până să adormi, te trezești peste noapte de câteva ori, te trezești la 4-5 dimineața și nu mai reușești să adormi… Indiferent ce formă îmbracă insomnia ta, este un chin să nu te poți bucura de un somn odihnitor.

• Lavandă. Calmează sistemul nervos, alină migrenele de origine nervoasă, durerile de stomac și colicile, este eficientă împotriva insomniei și a depresiei ușoare, combate palpitațiile și stabilizează tensiunea arterială.

• Tei. Datorită efectelor sedative teiul este indicat în insomnie, stări de nervozitate, suprasolicitare intelectuală. Se consumă sub formă de infuzie, preparată cu 1 – 2 lingurițe de flori la o cană cu apă clocotită. Timp de o săptămână, bea zilnic 2 – 3 ceaiuri călduțe, îndulcite cu miere. Poți combina infuzia de tei cu suc de afine, ca să obții un efect mai puternic.

• Valeriană. Are puternice efecte de calmare a sistemului nervos, fără să aibă efectele negative pe care le au medicamentele cu acțiune similară. Favorizează adormirea și menținerea unui somn natural. Reglează ritmul cardiac. Fierbe 2-3 minute o linguriță de rădăcină pisată de valeriană în 250 ml apă. Bea câte 1/3 pahar de 3-4 ori pe zi. Atenție! Urmărește reacția corpului, căci te-ai putea număra printre cei 15-20% dintre insomniaci la care valeriana are efecte contrare, provocând agitație nervoasă.

Ce te mai ajută?

Îți pot fi de folos și uleiurile esențiale, băile aromatice.

• Uleiuri esențiale. Poți folosi levănțică, mușețel, portocal – doar o aromă o dată. Pune 4-5 picături în difuzorul de aromaterapie și lasă să difuzeze în dormitor circa 30 de minute, cu 1-2 ore înainte de culcare.

• Băi cu plante. Cu o jumătate de oră înainte de culcare, fă o baie relaxantă în care ai adăugat o infuzie de plante. Prepară o infuzie concentrată, cu 100-150 g de plantă (de exemplu levănțică sau tei) la 3 litri de apă clocotită, lasă să infuzeze 15 minute, apoi strecoară și adaugă amestecul în apa din cadă.

 

Deși sunt de mare ajutor, este posibil ca plantele să nu reușească, de unele singure, să ne transforme într-un maestru zen. Asociate însă cu o dietă sănătoasă și un stil de viață mai ordonat, remediile naturale vor da rezultate foarte bune.

👉 Cristalele, mijloc de vindecare și de echilibrare emoțională
👉 Aromoterapia – vindecare cu uleiuri esențiale
👉 Feng Shui pentru un somn mai bun

 

Sursa foto: www.123rf.com

Lasa-ne un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și utilizarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Articole similare

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Accepta Mai multe

Politica de cookies