fbpx
Home » Dietă de slăbit rapid: 5 kg în 10 zile! Fără înfometare!

Dietă de slăbit rapid: 5 kg în 10 zile! Fără înfometare!

Autor: Angelica Ciltan
0 comentariu 222 vizualizari 6 minute timp estimat

Dacă îți plac cartofii, ai găsit dieta de slăbit rapid ideală. Ieftină, simplă și gustoasă pe deasupra, dieta cu cartofi te poate scăpa în 10 zile de 4-5 kilograme, cu un efort minim. Dar stai, cartofii nu îngrașă, așa cum zice lumea? Ei bine, nu, cu condiția să nu îi consumi cu grăsimi, de pildă carne grasă, unt, brânză, smântână.

Cartofii, cel mai sățios aliment

Poate nu știai, dar cartoful copt sau fiert (nu prăjit), ocupă locul întâi în topul celor mai sățioase alimente, fiind de 2 ori mai sățios decât carnea și brânza, de 3 ori mai sățios ca pâinea și de 7 ori mai sățios decât un croissant. Calitatea de a ne potoli foarte bine foamea o datorează în special cantității mari de amidon, dar și a fibrelor. Modesta legumă conține însă mulți alți nutrienți prețioși: 10% proteine (care ne oferă toți aminoacizii esențiali), vitaminele A, C, K, multe B-uri (B1, B2, B3, B6, B7, B9), potasiu, calciu, fier, magneziu, fosfor, seleniu, zinc, cupru, dar și antioxidanți puternici (betacaroten, luteină, zeaxantină).

Nu ai voie carne, lapte, brânză, ouă

Ai auzit cu siguranță de dieta cu supă de varză, dieta cu grepfrut, dieta cu mere… Dietele simple sunt cele mai populare. Nimeni nu vrea să cântărească porții, să numere calorii, să gătească zilnic tot felul de mâncăruri complicate sau să urmeze o dietă costisitoare. Ei bine, dieta cu cartofi nu e nimic din toate astea. Este simplă și ieftină. Există, totuși, o veste proastă: carnea este eliminată complet din meniu. La fel și celelalte produse de origine animală: lapte, brânză, iaurt, unt, smântână, ouă. Dar nu crezi că merită să renunți la carne și brânză pentru 10-14 zile ca să scapi de surplusul de kilograme? Mai ales că pe toată durata dietei nu vei îndura de foame.

Practic, e ca și cum ai ține post (că tot se apropie postul Paștelui), doar că în timpul acesta te debarasezi de câteva kilograme bune.

Ce ai voie să mănânci?

Cartofi (între 1 și 2,5 kg pe zi) și legume: dovlecei, broccoli, morcovi, fasole verde, spanac, roșii, castraveți, ardei, varză, conopidă etc. Evită fasolea boabe și năutul, care au destul de multe calorii la 100 g.

Poți găti cartofii cum dorești: fierți, copți, la cuptor, la aburi, în supă, întregi, tăiați cubulețe, piure… Important este să-i savurezi simpli ori alături de legume, dar fără grăsime (unt, ulei, smântână, brânză, maioneză, sos gras etc.), carne sau orice alte preparate.

Desigur că poți să le îmbogățești gustul cu mirodeniile preferate: sare (în cantități mici), piper, mărar, pătrunjel, usturoi etc.. De asemenea, poți folosi și sosuri fără grăsime (salsa, ketchup, barbecue).

Vrei să slăbești repede și mai mult de 5 kg? Respectă strict dieta, adică mănâncă doar cartofi și legume, în proporție de 50-50 (apreciază din ochi, așa încât jumătate din farfurie să fie cartofi, cealaltă jumătate legume).

În schimb, dacă ai de dat jos doar 3-4 kg și nu te grăbești să scapi de ele în 10 zile, poți adăuga zilnic în meniu și un fruct: măr, pară, portocală, fructe de pădure.

Te poți delecta în fiecare zi și cu o cană cu ceai verde (stimulează metabolismul) sau infuzii de plante. Nu trebuie să renunți nici la cafeaua de dimineață, dacă nu vrei.

Exemple de meniu pentru 3 zile

Prima zi

* Mic dejun: salată de cartofi cu bucățele de legume fierte (morcovi, broccoli, dovlecei), o cană cu ceai sau cafea, dacă preferi.

* Gustare: un cartof fiert sau un fruct, dacă urmezi varianta permisivă a dietei.

* Prânz: supă cremă de cartofi cu legume (morcovi, mazăre etc.), cartof copt cu sos de conopidă, ardei, muștar, turmeric.

* Cină: piure de cartofi și salată verde ori salată de legume (castraveți, ardei, roșii). Nu pune în piure unt sau lapte, doar zeama în care au fiert cartofii.

A doua zi

* Mic dejun: cartofi Rösti (cartofi prăjiți elvețieni). Rețeta: cartofii cruzi se dau pe răzătoare și se condimentează după gust cu chimen, boia, ierburi aromatice, usturoi, ceapă etc. Apoi, răzătura se întinde ca o clătită mare pe o tigaie neaderentă și se prăjește fără grăsime, pe ambele părți.

* Gustare: cartof fiert sau un fruct.

* Prânz: cartofi la cuptor cu legume (broccoli, morcovi, fasole verde).

* Cină: salată de cartofi cu ceapă, măsline și mirodenii.

A treia zi

* Mic dejun: doi cartofi fierți cu salată de sfeclă.

* Gustare: un cartof fiert servit rece sau un fruct.

* Prânz: supă-cremă de cartofi și cartofi fierți la aburi asezonați cu mirodenii.

* Cină: cartofi la cuptor, cu un praf de sare și salată de crudități la alegere.

 

Citește și:

Fulgii de ovăz – porția zilnică de sănătate

Semințele, super alimentele naturii

Leguminoasele: de ce să nu-ți lipsească din farfurie

 

Sursa foto: www.123rf.com

Lasa-ne un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și utilizarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Articole similare

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Accepta Mai multe

Politica de cookies

Noua editie este aici!

Descopera cele mai recente articole si grabeste-te sa fi printre primii cititori. Nu rata noutatile si informatiile exclusiviste.

Revista poate fi achizitionata de la distribuitorii de presa sau online de pe siteul www.publisol.ro