fbpx
Home » 7 alimente pe care nu trebuie să le mănânci înainte de culcare

7 alimente pe care nu trebuie să le mănânci înainte de culcare

Autor: Angelica Ciltan
0 comentariu 100 vizualizari 6 minute timp estimat

Tuturor ni s-a întâmplat la un moment dat să cedăm tentației de a savura un rest de pizza sau o prăjitură cu ciocolată înainte de a merge la culcare. Ba poate chiar în mijlocul nopții! Dar dacă gustările nocturne nu rămân un simplu răsfăț ocazional, ci devin obicei, este în pericol nu doar silueta noastră, ci și somnul. Așadar, este esențial să mâncăm ceva ușor la cină și să evităm aceste alimente înainte de culcare.

1. Cafeaua

Ar trebui să fie de la sine înțeles să evităm cafeaua seara. Fiind o băutură stimulantă, ne împiedică să adormim. De asemenea, studiile au arătat că aromata licoare compromite somnul profund și alterează etapele normale ale somnului.
Și încă ceva: contrar credinței populare, cafeaua decofeinizată nu este lipsită de cofeină. Ea are doar mai puțină cofeină decât cafeaua normală. Seara, mai bine delectează-te cu un ceai de mușețel: îți va pregăti corpul pentru somn, ajutându-l în același timp să digere corect masa de seară. Este recomandabil să îl bei fără zahăr sau lactate.

2. Alcoolul

Doar pentru că alcoolul te face somnoros, nu înseamnă că te ajută să dormi bine. Un somn odihnitor constă în 6-7 etape de somn REM, în care ritmul cardiac, respirația și mișcările ochilor devin rapid. În timpul acestei faze de somn se reface memoria. Alcoolul împiedică acest lucru să se întâmple. În plus, poate provoca treziri frecvente în timpul nopții. Iată de ce, după o petrecere „inundată” în alcool, a doua zi nu ne putem aminti ce s-a întâmplat cu o seară înainte!

3. Carnea roșie

Din cauza conținutului ridicat de grăsimi și proteine, carnea roșie are nevoie de mult timp pentru a fi digerată. Acest lucru forțează organismul să rămână treaz pentru a digera mâncarea, atunci când el are de fapt nevoie de odihnă.

4. Fasolea

Această leguminoasă, ca și alte legume, cum ar fi ceapa, usturoiul și legumele crucifere, favorizează flatulența și tulburările de stomac atunci când sunt consumate chiar înainte de a merge la culcare. Evită să le incluzi la masa de seară, ca să te scutești de un eventual disconfort abdominal care, la rândul lui, îți poate tulbura somnul.

5. Brânzeturile grase

Evită brânzeturile bogate în grăsimi și sosurile grase, care pot provoca disconfort digestiv. Dacă nu te poți lipsi de brânză, alege o brânză fără grăsimi sau cu conținut scăzut de grăsimi, cum ar fi mozzarella, ricotta sau brânza de vaci degresată. Savurate cu moderație, brânzeturile cu conținut redus de grăsimi te pot chiar ajuta să adormi, căci conțin triptofan, o substanță care are un efect sedativ natural și blând.

6. Alimentele prăjite, picante și grase

Este de la sine înțeles că alimentele picante, prăjite și grase nu sunt bune în niciun moment al zilei, dar sunt categoric de evitat seara. Acestea favorizează secreția unei cantități mari de acid în stomac, fiind greu de digerat și bogate în calorii. Consecințele pot fi neplăcute: arsuri gastrice, senzație de greutate în stomac, greață, dureri de stomac. Cum să mai dormi dacă nu te simți bine?

7. Ciocolata și dulciurile

Dacă vrei să eviți tentațiile, asigură-te că nu ai în casă prăjituri sau ciocolată. Ciocolata neagră conține destulă cofeină cât să ne mențină treji. Ciocolata cu lapte, pe de altă parte, este bogată în zahăr și grăsimi, care la rândul lor perturbă somnul. Sunt de evitat orice fel de dulciuri, căci acestea provoacă fluctuații ale nivelului de zahăr din sânge, putând afecta calitatea somnului. Mai mult, consumate târziu în noapte, aceste delicii contribuie la creșterea în greutate. Dacă ai poftă de ceva dulce seara, o opțiune excelentă este ovăzul, un aliment extrem de benefic pentru organism. Îndulcit cu o banană bine coaptă și zdrobită, cu adaos de fructe (afine, zmeură, căpșuni), un banal terci devine o masă sănătoasă și sățioasă.

Așadar, ca să te asiguri că cina nu îți va afecta somnul și nu îți va provoca disconfort gastric, alege pentru masa de seară alimente ușoare și sănătoase. De exemplu, supă de legume, orez brun cu legume, un cartof dulce copt, fructe proaspete, un iaurt simplu sau brânză de vaci degresată.

Citește și:
7 alimente care te ajută să slăbești
Dietă de slăbit rapid: 5 kg în 10 zile! Fără înfometare!
Alimentele expirate: le aruncăm imediat sau mai sunt bune de consum?

Sursa foto: www.123rf.com

Lasa-ne un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și utilizarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Articole similare

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Accepta Mai multe

Politica de cookies