fbpx
Home » Cum să-ți revii după o despărțire

Cum să-ți revii după o despărțire

Autor: Angelica Ciltan
0 comentariu 317 vizualizari 6 minute timp estimat

Despărțirea de cel pe care îl credeai sufletul tău pereche te aruncă brusc într-o lume a deznădejdii și vulnerabilității. Suferi atât de mult încât ai impresia că n-o să-ți revii niciodată. Dar te înșeli. Vei căpăta forța să o iei de la capăt, trebuie doar să ai încredere în tine. Totuși, ca să depășești mai ușor și mai repede această experiență dureroasă, iată câteva sfaturi de care să ții seama.

„Eșecul” este normal pentru multe relații

L-ai iubit, ai făcut totul pentru el și totuși… povestea voastră de iubire s-a destrămat. Așa sunt relațiile, nu mereu ne oferă finaluri fericite, precum în poveștile nemuritoare. Multe cupluri se despart și nu e nimic rușinos în faptul că ți s-a întâmplat și ție acest lucru. Nu privi situația ca pe o tragedie. Consideră timpul petrecut împreună o experiență de viață din care ai învățat mai multe despre tine. Despre ce poți accepta și ce nu, despre ce-ți dorești și de ce te temi, la ce să fii atentă înainte să te implici într-o nouă relație…

Vezi partea bună a lucrurilor: o despărțire, un divorț înseamnă un nou început.

Acceptă-ți suferința!

Tristețe, furie, regrete, vinovăție, teamă… Primul pas este să-ți accepți suferința. Nu pretinde că ești „bine”, nu-ți interzice să suferi, să fii tristă. E o mare greșeală. Acceptă faptul că, o vreme, te vei simți mizerabil. Plângi dacă îți vine, rupe fotografiile cu el, aruncă ursulețul de pluș pe care ți l-a dăruit… Primele zile sunt cele mai grele, dar ai încredere, timpul e un bun vindecător. Da, ar putea dura săptămâni sau chiar luni bune până să-ți revii complet, dar stă în puterea ta să depășești mai ușor această traumă emoțională.

Ajutor de la prieteni

Nu gândi despre tine că ești pierdută. Nu lăsa singurătatea să te copleșească. Viața nu și-a închis porțile. Este esențial în această perioadă să te destăinui oamenilor dragi care te iubesc, te înțeleg și te pot ajuta să te simți mai bine. Caută tovărășia prietenilor, încearcă să cunoști oameni noi, ieși în oraș și nu refuza din start o invitație la o petrecere. Îți va prinde bine să cunoști alți oameni și să-ți faci noi prieteni.

Nu căuta vinovații

Acum, că s-a terminat, nu mai despica firul în patru, încercând să analizezi din nou și din nou relația și să cauți vinovatul. Nu mai are importanță cine a greșit, cât de grav și de ce. Dacă s-a ajuns aici, asta e. Scutură-te de gândurile negative, căci cu cât mai repede accepți despărțirea, cu atât mai repede te vei „vindeca”.

Fă „curățenie”

Da, la început, absența celuilalt e insuportabilă. Ai impresia că nu poți trăi fără jumătatea ta. De aici și pornirea de a-l bombarda cu mesaje și telefoane, de a-i spiona contul de Facebook. Totuși, chiar dacă v-ați despărțit amiabil, în primele luni taie orice contact cu el, dar și cu familia și amicii lui, dacă e posibil (ca să nu afli noutăți despre ex-ul). E perioada de dezintoxicare.

Evită nostalgia

Nu mai asculta muzica „voastră” și nu merge în locurile în care v-ați simțit bine împreună. Înapoiază-i toate lucrurile ce-i aparțin, iar obiectele ce-ți amintesc de el pune-le într-o cutie, ascunsă vederii. Mai târziu vei decide ce faci cu ele.

Nu te agăța doar de amintirile „dulci” ale relației, ci fii realistă: fă o listă cu tot ce nu-ți plăcea la celălalt. Dacă e cazul, afișează lista pe frigider și când te cuprind regretele, citește-o.

Scrie-ți sentimentele

Psihologii ne recomandă terapia prin scris ca să depășim mai ușor o situație dureroasă. Scriind despre sentimentele față de fostul partener, despre motivele ce crezi că au dus la despărțire, te eliberezi de agresivitate și negativism, iar sentimentele își vor pierde, treptat, puterea. În primele trei zile rezervă-ți câte 15 minute pe zi pentru acest jurnal al emoțiilor.

Concentrează-te pe tine

Despărțirea nu înseamnă sfârșitul, ci o nouă etapă în viața ta, o fază de renaștere de care trebuie să profiți. Cel mai important este să-ți recapeți încrederea în tine, serios zdruncinată după ruptură. Implică-te în proiecte noi, apucă-te de un sport, găsește timp pentru o activitate plăcută în care poți avea succes singură (învață să cânți la chitară, pictează, găsește-ți un hobby, călătorește etc.). În acest fel gândurile tale nu se vor mai întoarce spre trecut și, în același timp, îți vei canaliza energia către activități plăcute.

Împrospătează-ți look-ul: o sesiune de shopping și o vizită la coafor vor face minuni pentru moralul tău.

Nu privi celibatul ca pe o maladie sau fatalitate, ci ca pe libertatea de a-ți organiza viața cum vrei, de a lua decizii singură, de a te pune pe tine pe primul loc.

Citește și:

Contracepția de urgență: ce opțiuni ai?
De ce e bine să râzi 15 minute pe zi
8 obiceiuri care îți afectează frumusețea

 

Sursa foto: www.123rf.com

Lasa-ne un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și utilizarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Articole similare

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Accepta Mai multe

Politica de cookies