fbpx
Home » Caise: minunate pentru sănătate și frumusețe

Caise: minunate pentru sănătate și frumusețe

Autor: Angelica Ciltan
0 comentariu 174 vizualizari 9 minute timp estimat

Dacă le iubești, nu mai e nevoie să te convingem să le incluzi zilnic în dietă. Dar, dacă pentru tine caisele sunt doar unul dintre multele fructe ale verii, îți oferim câteva argumente solide care, sperăm, te vor convinge că merită să le incluzi pe lista fructelor preferate.

Comoară de vitamine și minerale

Supranumite „fructul regelui” în Orient, caisele ne oferă porții generoase de vitaminele A, C, E, vitamine din complexul B (B1, B2, B3, B5, B6, B9), dar și minerale, precum magneziu, fosfor, fier, potasiu, calciu.

De asemenea, în caise găsim cantități foarte mari de antioxidanți prețioși, precum betacaroten și polifenoli. Aceste substanțe, odată ajunse în organism, au o misiune extrem de importantă: aceea de a ne păzi sănătatea, frumusețea și starea de bine. Antioxidanții din caise pot preveni bolile cardiovasculare, diabetul și unele cancere, protejează pielea, încetinesc procesele de îmbătrânire celulară, regenerează țesuturile.

Caisele – aliat de nădejde în diete de slăbire

După cum ai aflat, valoarea nutritivă a caiselor nu este deloc de neglijat. Profită, deci, de sezonul lor și consumă-le la discreție! Nu trebuie să-ți faci griji pentru siluetă. Nu există nici un risc să te îngrași, chiar dacă mănânci multe caise. Asta deoarece o porție de 100 g de caise (cam 3 caise medii) îți oferă doar 48 de calorii.

👉 Dieta de vară – Ce mănânci vara? Schimbarea regimului alimentar de la o dietă clasică la dieta de vară este nu doar necesară, dar și foarte utilă pentru sănătatea ta.

Sprijină regenerarea organismului

Fiind o sursă remarcabilă de betacaroten, caisele susțin procesul de creștere în cazul copiilor. Același prețios betacaroten ajută la regenerarea celulelor, combate acneea, protejează pielea de efectele negative ale razelor solare, îmbunătățește vederea, întărește sistemul imunitar.

De reținut faptul că femeile însărcinate, cele care iau pilule anticoncepționale și fumătoarele au nevoie de o cantitate mai mare de betacaroten și vitamina A, deci o porție zilnică suplimentară de caise este binevenită.

Vitaminele din caise ne mențin pielea tânără

Betacarotenul, dar și vitaminele C și E, antioxidanți prezenți în caise în cantități importante, sunt recunoscuți pentru capacitatea de a sprijini sănătatea pielii noastre. Acești minunați antioxidanți protejează pielea de acțiunea razelor ultraviolete, întârzie îmbătrânirea pielii, reduc ridurile fine, îmbunătățesc elasticitatea pielii.

👉 Dietă de slăbit rapid – Cum poți scăpa de 5 kg în 10 zile, fără înfometare!

Consumul de caise previne și combate constipația  

Caisele sunt fructe foarte ușor digerabile, dar nu pentru toți. Dacă ai un stomac sensibil, este mai bine să cureți coaja caiselor înainte de a le mânca. Asimilarea caiselor este favorizată de consistența moale și de gustul ușor acidulat care stimulează secreția sucurilor gastrice. Grație conținutului ridicat de fibre, caisele previn și combat constipația. Conțin pectine, care reglează tranzitul, fiind bine tolerate și de către intestinele sensibile, dar și sorbitol, care îi conferă proprietăți laxative. Băutura care te scapă rapid de constipație.

Previn anemia

Printre mineralele pe care le găsim în pulpa fructului se numără și fierul, bine-cunoscut datorită virtuților sale anti-anemice. În plus, acest mineral joacă un rol important în transportarea oxigenului către organe și favorizează regenerarea țesuturilor.

Caisele au virtuți energizante

Ai nevoie de energie? Practici un sport sau prestezi activități care te solicită fizic sau mental? Traversezi o perioadă stresantă? Caisele nu trebuie să-ți lipsească din meniu. De acum și până spre sfârșitul lunii august – începutul lui septembrie (sezonul caiselor), ai tot timpul să îți încarci bateriile.

Cu un conținut total de peste 600 mg la 100 g, caisele sunt unele dintre fructele cele mai bogate în minerale. Se situează imediat după banană și înainte de struguri și portocale, fructe renumite pentru aportul lor deosebit de minerale. Caisele sunt foarte bogate în potasiu, fier, fosfor, magneziu, calciu, dar conțin și numeroase oligoelemente: cupru, mangan, zinc, molibden, fluor, cobalt, iod, seleniu.

Mineralele și vitaminele pe care caisele le conțin contribuie la refacerea organismului, în special după un efort fizic sau intelectual susținut, ajută la eliminarea toxinelor și hrănesc mușchii și creierul.

Câte caise ar fi bine să mănânci zilnic?

De plăcere, dar și pentru a te bucura de beneficiile pe care le aduc sănătății, este indicat să mănânci 5-6 caise proaspete pe zi.

caise beneficii. Fruct de vară, zemos, dulce

Caise pentru frumusețe

Dacă ai un ten gras, acneic sau „pictat” de inestetice puncte negre, poți apela cu încredere la ajutorul caiselor.

  • Spală o caisă bine coaptă, taie-o în două, scoate-i sâmburele și masează cu miezul tenul curățat în prealabil. Poți repeta această operațiune în fiecare zi și vei constata în scurt timp că pielea va deveni mai curată, mai strălucitoare și mai elastică.
  • Mască: folosește fructe bine coapte, zdrobite până obții o pastă omogenă. Dacă ți se pare că pasta este prea închegată, adaugă puțin iaurt. Întinde masca pe tenul curățat în prealabil și las-o să acționeze 5-7 minute, apoi spală-te pe față cu apă călduță. Pielea ta va rămâne tonifiată și catifelată.

Bine de știut

  • Cu cât caisele sunt mai bine coapte, cu atât conțin mai multe elemente nutritive. Așadar, atunci când te duci la piață, alege acele fructe care au o culoare intensă galben-oranj.
  • Dacă vrei să le congelezi, spală bine fructele înainte, taie-le în jumătăți și așază-le pe o tavă în congelator pentru câteva ore. Abia după aceea, când nu mai există riscul ca bucățile de fruct să se lipească una de alta, pune-le într-o pungă și depozitează-le în congelator.
  • Caisele sunt printre primele fructe ce pot fi servite bebelușilor în momentul diversificării alimentației, sub formă de piure fin, amestecate eventual cu brânză de vaci.
  • Caisele sunt excelente și uscate, deoarece conțin de 4-5 ori mai multe minerale și oligoelemente decât cele proaspete, dar sunt mult mai calorice: 100 g de caise uscate furnizează 200 calorii.

caise beneficii. Fruct de vară, zemos, dulce

Adevărul despre sâmburii de caise

Se crede că sâmburii de caise pot ajuta la întărirea sistemului imunitar și la îmbunătățirea stării generale de sănătate, dar aceste afirmații nu sunt susținute pe deplin de dovezi științifice robuste. Totuși, din cauza riscului de toxicitate, sâmburii de caise trebuie consumați ocazional și în cantități foarte mici.

Sâmburii de caise conțin amigdalină, un compus care se transformă în cianură în corpul uman. Potrivit recomandărilor EFSA (Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară), nu trebuie să consumăm mai mult de o jumătate de sâmbure mare de caisă sau maximum 3 sâmburi mici, pentru a evita riscul de intoxicație cu cianură.

Copiii mici, de până în 3 ani, nu au voie să consume nici măcar un sâmbure mic de caisă.

Intoxicația cu cianură poate provoca febră, grețuri, dureri de cap, insomnie, sete intensă, letargie, nervozitate, dureri muscular și articulare. În cazuri extreme poate fi fatală.

Sursa foto: www.123rf.com

 

Lasa-ne un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și utilizarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Articole similare

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Accepta Mai multe

Politica de cookies